Reklamacje

REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
    1. Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
    2. Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
    3. Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
    4. Żądać usunięcia wady
  3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
  4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Białołęcka 233a, 03-287 Warszawa.
  5. Na towar została udzielona dodatkowo gwarancja. Czas trwania gwarancji wynosi 24 miesiące i zaczyna się od momentu sprzedaży mebla Kupującemu. Data sprzedaży mebla umieszczona jest na dowodzie zakupu. Czas na zgłoszenie reklamacji w wyniku zauważonej usterki wynosi jeden rok od dnia wykrycia wad
  6. Reklamacje dotyczące uszkodzeń w transporcie oraz na braki ilościowe w przesyłce należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu. Do reklamacji prosimy dołączyć zdjęcia uszkodzeń oraz protokół szkody lub protokół na braki w przesyłce spisany z kurierem doręczającym zamówienie lub jeśli dostawa odbyła się bezkontaktowo protokół należy spisać w ciągu 1 godziny po odebraniu przesyłki na stronie firmy kurierskiej DPD: https://protokol.dpd.com.pl/ lub na infolinii firmy kurierskiej GLS pod numerem +48 46 814 82 20
  7. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
  8. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od daty prawidłowego zgłoszenia reklamacji.
  1. Kodeks dobrych praktyk:

Zgodnie z Art. 545 KC każdy towar jest przez nas starannie pakowany i zabezpieczany na czas wysyłki. W chwili odbioru towaru prosimy sprawdzić stan i zawartość przesyłki przy kurierze- nawet jeśli nie nosi ona zewnętrznych oznak uszkodzenia. W przypadku stwierdzenia naruszenia lub zniszczenia przesyłki prosimy w obecności kuriera spisać protokół szkody. Protokół prosimy spisać w chwili doręczenia przesyłki przez kuriera. 

Podstawa prawna:

Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.

W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

  1. Gwarancją nie są objęte:
    1. Uszkodzenia wynikające z niewłaściwego montażu, użytkowania, konserwacji, czyszczenia oraz przechowywania mebli.
    2. Uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego przewozu bądź przenoszenia mebli oraz złego montażu (otarcia, rozdarcia, zarysowania, pęknięcia itp.) , jak również wynikłe po sprzedaży ze zdarzeń losowych i innych okoliczności.
    3. Wady, uszkodzenia, braki ilościowe elementów i akcesoriów widoczne przy zakupie.
    4. Niewielkie różnice w wymiarach rzeczywistych mebli w stosunku do wymiarów podanych w aktualnych informatorach Producenta.
    5. Uszkodzenia mechaniczne m.in. zarysowania, rozdarcia, przetarcia, pęknięcia, złamania, itp.
    6. Zalania mebli wodą i innymi cieczami.
    7. Szkody i usterki spowodowane przez zwierzęta.
    8. Uszkodzenia wynikłe z naprawy bądź przeróbki mebli wykonanej przez Kupującego lub na jego zlecenie.
    9. Zabarwienia mebli odzieżą lub innymi barwnikami.
    10. Niewłaściwa konserwacja mebla
    11. Cechy naturalne nie podlegające gwarancji:
  • Zmiany zachodzące naturalnie, podczas normalnej eksploatacji mebla.
  • Nierównomierne wybarwienie,  różnice  w  usłojeniu oraz odcieniu elementów drewnianych wynikające z naturalnych właściwości drewna.

11. Zasady konserwacji i użytkowania mebli

  1. Dla prawidłowego użytkowania mebli zawsze należy przestrzegać, aby pomieszczenie, w którym znajdują się było zabezpieczone przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi, tj. zbyt wysoką, względnie niską temperaturą i wilgotnością powietrza oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych.
  2. Meble należy użytkować w pomieszczeniu zamkniętym, w którym temperatura waha się w granicach od 10 do 30 °C, a wilgotność względna powietrza od 40 do 60%.
  3. Meble należy ustawić w odległości nie mniejszej jak 1 m od czynnych urządzeń grzewczych.
  4. W celu przedłużenia estetycznego wyglądu powierzchni należy chronić je przed bezpośrednim działaniem wody oraz innych substancji szkodliwych m.in. soli, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi i cieplnymi.
  5. Przy rozpakowaniu mebli nie należy używać ostrych narzędzi.
  6. Przy ustawianiu mebli należy wyregulować nogi oraz elementy funkcyjne.
  7. Podczas użytkowania mebli należy sprawdzać i regularnie dokręcać śruby.
  8. Nogi mebli należy zabezpieczyć np. filcem w celu uniknięcia uszkodzenia podłogi.
  9. Meble należy przenosić. Mebli nie należy przesuwać gdyż krawędzie nóg mogą spowodować uszkodzenia podłogi oraz same mogą ulec uszkodzeniu.
  10. Na meblach nie należy stawać, bujać się. Należy używać je zgodnie z przeznaczeniem.
  11. Powierzchnie mebli z laminatu, PP oraz wykończone farbami można zmywać wilgotną, bawełnianą ściereczką, a następnie niezwłocznie wysuszyć przez wytarcie miękką, suchą ściereczką. Powierzchnie wykończone na połysk należy czyścić wyłącznie suchą, miękką ściereczką.
  12. Materiał obiciowy należy utrzymać w czystości.
  13. Zabrudzenia tkanin i Eko-skór czyścić miękką, bawełnianą ściereczką delikatnie nasączoną wodą. Należy unikać przemoczenia materiału obiciowego. Wilgoć usunąć suchą ściereczką.

Zasady konserwacji i użytkowania mebli

  1. Dla prawidłowego użytkowania mebli zawsze należy przestrzegać, aby pomieszczenie, w którym znajdują się było zabezpieczone przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi, tj. zbyt wysoką, względnie niską temperaturą i wilgotnością powietrza oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych.
  2. Meble należy użytkowa w pomieszczeniu zamkniętym, w którym temperatura waha się w granicach od 10 do 30 °C, a wilgotność względna powietrza od 40 do 60%.
  3. Meble należy ustawić w odległości nie mniejszej jak 1 m od czynnych urządzeń grzewczych.
  4. W celu przedłużenia estetycznego wyglądu powierzchni należy chronić je przed bezpośrednim działaniem wody oraz innych substancji szkodliwych, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi i cieplnymi.
  5. Przy rozpakowaniu mebli nie należy używać ostrych narzędzi.
  6. Przy ustawianiu mebli należy wyregulować nogi oraz elementy funkcyjne.
  7. Nogi mebli należy zabezpieczyć np. filcem w celu uniknięcia uszkodzenia podłogi.
  8. Meble należy przenosić. Mebli nie należy przesuwać gdyż krawędzie nóg mogą spowodować uszkodzenia podłogi oraz same mogą ulec uszkodzeniu.
  9. Powierzchnie mebli z laminatu, PP oraz wykończone farbami można zmywać wilgotną, bawełnianą ściereczką, a następnie niezwłocznie wysuszyć przez wytarcie miękką, suchą ściereczką. Powierzchnie wykończone na połysk należy czyścić wyłącznie suchą, miękką ściereczką.
  10. Materiał obiciowy należy utrzymać w czystości.
  11. Zabrudzenia tkanin i Eko-skór czyścić miękką, bawełnianą ściereczką delikatnie nasączoną wodą. Należy unikać przemoczenia materiału obiciowego. Wilgoć usunąć suchą ściereczką. 
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium